هماهنگ کننده امور روسیه در دولت آلمان با انتقاد از اقدامات تحریک آمیز ناتو علیه مسکو درباره خطر وقوع جنگ بین روسیه و ناتو در اثر تشدید تنش ها هشدار داد.

هشدار درباره خطر وقوع جنگ روسیه و ناتو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "گرنوت ارلر"، هماهنگ کننده امور روسیه در دولت آلمان با دفاع از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان که انتقاد شدیدی به اقدامات تحریک آمیز ناتو علیه روسیه وارد کرده بود تاکید کرد که ما نباید تنش ها با روسیه را تشدید کنیم.

وی درباره افزایش تنش ها بین روسیه و  ناتو و منجر شدن آن به یک جنگ هشدار داده و تصمیمات برای استقرار نیرو در شرق و اقدامات نظامی را خطرناک توصیف کرد.

ارلر که در گفتگو با روزنامه "پاسایر نویه پرسه" سخن می گفت تصریح کرد که دقیقا از چنین تحولاتی شرایط غیر قابل کنترلی ایجاد می شود که می تواند به جنگ منجر شود.

این مقام آلمانی در عین حال اظهار داشت که البته اقدام روسیه در اوکراین عملا واکنش ناتو را توجیه می کند. اما ما در یک مارپیچ تنش قرار داریم و وضع نمی تواند به این ترتیب ادامه پیدا کند. ما قبل از اینکه خیلی دیر شود نیاز به یک سیگنال توقف داریم.

وی همچنین از انتقادات اخیر "اشتاین مایر" از اقدامات تحریک آمیز ناتو علیه روسیه که انتقادات شدیدی را از طرف شریک ائتلافی وی در اتحادیه احزاب متحد مسیحی به دنبال داشت حمایت کرد. دبیر کل ناتو نیز این انتقادات اشتاین مایر را رد کرد.

ارلر در این باره گفت: این خوب است که اشتاین مایر به خطر تشدید تنش ها بین روسیه و ناتو اشاره کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.